wafi

wafi

wafi

wafi

ترس از ترشحات رحمی در بارداری

اگر این ترشحات شفاف و بی رنگ بوده و تحریک کننده نباشد و شما هم دچار سوزش و خارش نشوید مشکلی ندارد و طبیعی است.

سوال مخاطب نی‌نی‌بان: هفته 11 بارداری هستم و ترشحات زیادی دارم و توی شهرستان زندگی می کنم. متأسفانه اینجا دکتر نداریم و نمی توانم زیاد با ماشین مسافرت کنم و به شهرهای دیگر بروم چون یک بار زایمان سه قلویی زودرس داشتم و خیلی می ترسم. توی هفته هشتم رفتم سونو و گفت بچه ام خوب است. اما خیلی از این ترشحات می ترسم. نمی خواهم اتفاقی برای جنینم بیفتد. لطفا راهنماییم کنید.

پاسخ دکتر فاطمه کیخواه، جراح و متخصص زنان و زایمان:
خانم ها به صورت طبیعی در زمان بارداری خود ترشحات رحمی زیادی را تجربه می کنند. اگر این ترشحات شفاف و بی رنگ بوده و تحریک کننده نباشد و شما هم دچار سوزش و خارش نشوید مشکلی ندارد و طبیعی است ولی اگر ترشحات رحمی تان در طی دوران بارداری بوی نامطبوع دارد و شفاف نیست و شما هم دچار خارش و سوزش هستید حتما باید پیش یک متخصص زنان بروید و معاینه شوید و اگر دچار عفونت شده اید سریع آن را درمان کنید. چون سابقه حاملگی سه قلویی و سابقه سقط را داشتید بهتر است بین 12 و 14 هفته حاملگی تان حتما یک سونوگرافی بدهید برای اندازه گیری طول دهانه رحم که ببینید مشکلی در طول دهانه رحم ایجاد نشده باشد.

اگر شما هم سوال دارید و در مدتی کوتاه به صورت رایگان پاسخش را می خواهید، به این صفحه بروید.


منبع : ahleiran.ir


نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.